Varumärkes- och konceptchef
Är du en engagerande och strategisk ledare med erfarenhet inom detaljhandeln och en passion för kreativitet och att utveckla koncept? Vi på Blomsterlandet söker nu en Varumärkes- och konceptchef som vill vara med på vår tillväxtresa.
Om tjänsten
Vi söker nu en Varumärkes och konceptchef på Blomsterlandet där du får en strategisk nyckelroll inom vår marknadsorganisation.
Är du en engagerad och strategisk ledare med erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln? Drivs du av att skapa och utveckla starka varumärken och utveckla butikskoncept? Då är detta kanske rollen för dig!
Som Varumärkes- och Konceptchef på Blomsterlandet får du en nyckelroll inom vår marknadsorganisation. Du ansvarar för att forma och kommunicera vår varumärkesidentitet, både internt och externt, och säkerställa att våra varumärkesinitiativ stödjer företagets mål och vision. Du arbetar nära marknadsföringsteamet och den operativa verksamheten för att optimera försäljningen och stärka vår position på marknaden.
I denna roll är du också en central person i att driva utvecklingen av våra butikskoncept. Du arbetar både strategiskt och operativt för att utveckla befintliga koncept och skapa nya innovativa lösningar som möter framtidens krav och trender.
Genom att analysera marknadstrender och konsumentbeteenden utvecklar du effektiva strategier och följer upp varumärkets prestanda, med syftet att ständigt förbättra och stärka varumärket.
Tjänsten är på heltid och du kommer att sitta på vårt huvudkontor i Mölnlycke.
Dina ansvarsområden är bland annat:
- Utveckla och implementera varumärkesstrategier
- Säkerställa att vårt varumärke är i linje med våra långsiktiga mål
- Arbeta med vårt varumärke både internt och externt
- Du ansvarar för ett mindre team av medarbetare
- Du ska säkerställa att vi följer lagar, regler och interna arbetssätt
- Du identifierar och driver tvärfunktionella förbättringar inom försäljningsorganisationen för att effektivisera våra arbetsprocesser
Vem är du?
Vi söker dig som har ett öga för det visuella och marknadsföring, du gillar försäljning och att optimera och effektivisera processer. Genom din goda analytiska förmåga är du van att analysera marknadstrender och konsumentbeteenden för att utveckla effektiva varumärkesstrategier. Du är duktig på att övervaka varumärkets prestanda, på att se förbättringsmöjligheter utifrån egna erfarenheter samt data. Med ditt driv och skarpa affärssinne bidrar du till att stärka våra resultat och fortsatta tillväxt. Vi ser en erfaren ledare som är duktig på att coacha, utveckla och engagera medarbetare.
Vi söker dig som har en mångårig erfarenhet inom varumärke och koncept. Vi ser gärna att du har erfarenhet från vår bransch eller liknande. Du är en kreatör med ett skarpt analytiskt sinne och är van vid att arbeta operativt med både siffror och människor.
Du har lätt för att samarbeta med människor och vi ser det som en självklarhet att du gillar att jobba i team där vi hjälps åt för att nå våra mål.
Våra rötter
Blomsterlandet startades 1986 och öppnade första butiken 1989. Vi kombinerar det stora kedjeföretagets styrka med den lokala butikens personliga engagemang. Blomsterlandet erbjuder växter för hem och trädgård samt interiörprodukter och trädgårdstillbehör.
Vår verksamhet har omkring 900 medarbetare och omsätter cirka 1,9 miljarder kronor. Blomsterlandet drivs av S-Invest Trading AB och ägs av Stena Adactum, vilka tillhör Stena-Sfären.
Väx med oss!
På Blomsterlandet får du vara en del av ett växande och passionerat team som har ett stort engagemang för allt som har med trädgård och växtliv att göra. Vi erbjuder en arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och innovation står i centrum, och där varje medarbetare spelar en avgörande roll för vår framgång. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka och du kommer att fa en spännande, strategisk och utvecklande roll hos oss.