Så handlar du på webben

1. Handla och lägg i varukorgen

Välj din önskade produkt/produkter samt antal och klicka på den blå knappen ”Lägg i kundvagn”. Om du vill lägga till fler produkter är det bara att fortsätta lägga produkter i kundvagnen.

Du kan alltid klicka på symbolen för kundvagn uppe till höger på sidan, där du ser vad din kundvagn innehåller, antal och pris samt att du kan ta bort en produkt och/eller ändra antal.

När du känner dig nöjd, klickar du på kundvagnen och klickar sedan på den blå knappen "Gå till kassan".

2. Kassa

Produkter i varukorgen
Kontrollera att de produkter som du vill köpa samt rätt antal finns med i listan.

Poäng på ditt köp
Om du är medlem, välj alternativet "Handla som medlem" i kassan för att kunna logga in och få dina poäng registrerade. Om du inte är medlem, så är det enkelt att bli medlem direkt på hemsidan. Du kan också välja att handla som gäst utan att registrera dig.

Välj leverans
I kassan anger du ditt postnummer och väljer det leveransalternativ som visas ut. Väljer du att hämta din beställning i en av våra butiker ska du även välja den butik du vill att din beställning ska skickas till. Har du lagt en produkt i din kundvagn som inte kan skickas med PostNord på grund av storlek eller är en ömtålig produkt, kan din beställning endast skickas till den Blomsterlandet butik du väljer.

Välj betalningsmetod
Vi hanterar samtliga betalningar på ett säkert och tryggt sätt via Klarna. Här kan du välja mellan Klarna faktura, Klarna Konto, Klarna Delbetalning, Direktbetalning eller kortbetalning. Alla dina uppgifter hanteras på ett säkert sätt.

Kunduppgifter
Fyll i dina kunduppgifter. Var noga med att du skriver rätt mobilnummer på din beställning, då en SMS avisering kommer att skickas till det numret när beställningen kan hämtas ut. Var också noga med att e-postadressen är korrekt ifylld då orderbekräftelsen skickas dit.

Slutför beställning
Klicka på den gröna knappen ”Gå till betalning” när du känner dig klar.

3. Betalsida

Beroende på vilken betalningsmetod du har valt, så kommer du att behöva verifiera din betalning med Mobilt BankID. Om din beställning/betalning inte skulle gå igenom, ber vi att du kontaktar Klarnas kundtjänst för att ta reda på varför. Klicka här för att kontakta dem.

4. Orderbekräftelse

Nu är din beställning genomförd får du strax ett mail med din orderbekräftelse till den e-postadress du har angett. Om du känner dig osäker, tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig! Du når oss enklast via formuläret nu hittar om du klickar på det blå frågetecknet nere till höger på din skärm, alternativt 031-388 33 00, måndag-fredag 08.00 – 17.00.

5. Orderöversikt

I din orderbekräftelse hittar du all information din beställning. Om du ser att några av dina kunduppgifter är felaktiga, kontakta oss direkt på kundservice@blomsterlandet.se 
Om du är medlem så kan du också logga in på blomsterlandet.se för att se dina historiska köp online och i butik och du kan också se status på pågående status på din beställning.